TracesOfWar heeft uw hulp nodig! Elke euro die u bijdraagt steunt enorm in het voortbestaan van deze website. Ga naar stiwot.nl en doneer!

Persbericht vernieuwde Oorlogsmusea.nl

Verzonden op: maandag 6 juli 2009

Plan uw WO2-excursies op vernieuwde Oorlogsmusea.nl

Bijna overal ter wereld wordt de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog tastbaar gemaakt door onder meer musea, begraafplaatsen, monumenten en verdedigingswerken. Op www.oorlogsmusea.nl vindt u een bijna dagelijks groeiend overzicht van deze bezienswaardigheden. De website bestaat al sinds november 2002 en is in juni 2009 compleet vernieuwd.

De website werd opgericht om te voldoen aan de grote vraag naar informatie over aan de Tweede Wereldoorlog gerelateerde musea en bezienswaardigheden. Met behulp van vrijwilligers en bezoekers heeft Oorlogsmusea.nl zich in de daarop volgende jaren ontwikkeld tot één van de belangrijkste bronnen op internet voor het plannen van WOII-excursies. De vernieuwde website is overzichtelijker, heeft meer functionaliteiten en door de betere integratie van Google Maps kan de site nog beter gebruikt worden als interactieve reisgids. Deze laatste optie geeft op bijzonder nauwkeurige wijze de informatie weer over de precieze locatie van de musea, begraafplaatsen en monumenten en hoe daar te komen.

Aanvankelijk richtte de site zich hoofdzakelijk op Normandië en de Benelux-landen, maar inmiddels is dat uitgebreid tot alle Europese landen en zelfs ook de Verenigde Staten. Voornamelijk gebieden waar beslissende veldslagen of gebeurtenissen hebben plaatsgevonden worden uitgebreid behandeld. Maar ook bijvoorbeeld de crash sites van geallieerde of vijandelijke vliegtuigen worden nauwkeurig aangegeven, evenals de exacte plaats van een voormalig concentratie kamp. Uiteindelijk zullen landen over heel de wereld worden toegevoegd.

Bezoekers kunnen zelf ook actief bijdragen aan de beschikbare informatie op oorlogsmusea.nl.
Foto’s en informatie van nog niet opgenomen bezienswaardigheden kunnen worden toegevoegd en het is mogelijk meningen achter te laten om andere bezoekers van dienst te zijn.

Oorlogsmusea.nl is een website van de Stichting Informatie Wereldoorlog Twee (www.stiwot.nl) die zich bezighoudt met het delen van informatie over de Tweede Wereldoorlog, vooral via internet. Alle websites van de stichting worden beheerd en bijgewerkt door vrijwilligers. STIWOT organiseert ook reizen met deskundige begeleiding naar locaties die herinneren aan de Tweede Wereldoorlog. Meer informatie over deze excursies vindt u op www.stiwotreizen.nl.

Niet voor publicatie: met vermelding van de weergegeven links is het toegestaan dit bericht over te nemen. Vragen over dit persbericht kunt u richten aan info@oorlogsmusea.nl.

Gebruikte bron(nen)

• Bron: STIWOT