Hoe geven we vrijheid door?

Dat vrijheid niet vanzelfsprekend is zien we dagelijks om ons heen. Ook onze vrijheid is zwaar bevochten. In de meivakantie worden diverse activiteiten georganiseerd over de betekenis van vrijheid; luister naar aangrijpende verhalen van vluchtelingen uit Syrië en van de Tweede Wereldoorlog. Ontdek tijdens de workshop van War Child wat de invloed van oorlog en vrede is op het leven van kinderen en kom alles te weten over vredesmissies. Wat houdt een vredesmissie in en hoe bereid je je hierop voor? De activiteiten zijn allemaal toegankelijk tegen de reguliere entreeprijs.



Vluchtelingen van toen en nu vertellen
Luister naar aangrijpende verhalen over hoe het is om in oorlog te leven, maar ook wat vrijheid met je doet. Vluchtelingen uit 1944 en uit 2015 ontmoeten elkaar en vertellen hun verhaal. Geschikt voor volwassenen en kinderen vanaf ongeveer 8 jaar.
Wanneer: 4 en 7 mei van 13.30 tot 14.30 uur

War Child workshop voor kinderen
Maak kennis met War Child en kom alles te weten over de invloed van oorlog en vrede op het leven van kinderen. Volg de workshop die War Child ook met kinderen in oorlogsgebieden voert. De workshop is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar. In de speciale wensboom kunnen ouders met kinderen hun wens ophangen waarmee ze het werk van War Child steunen.
Wanneer : 4 en 7 mei van 15.00 tot 16.00 uur

Kom alles te weten over vredesmissies
Wat houdt een vredesmissie in en hoe bereid je je hierop voor? Thijs van der Laan, voormalig Hoofd Operaties Taskforce Uruzgan tijdens de ISAF missie in Afghanistan, vertelt over zijn eigen ervaringen. Luister naar zijn indrukwekkende verhaal. Voor volwassenen en kinderen vanaf ongeveer 14 jaar.
Wanneer: 6 mei van 16.00 tot 16.45 uur

Zelf speelgoed maken
Waar speel je mee in oorlogstijd? In oorlogstijd moeten kinderen bij gebrek aan speelgoed creatief zijn. Hoe creatief ben jij? Kinderen gaan zelf aan de slag met allerlei restmaterialen om hun eigen speelgoed te maken. Voor kinderen vanaf ongeveer 6 jaar.
Wanneer: 3 mei tussen 13.00 en 16.00 uur

Gebruikte bron(nen)