Op 20 augustus 1920 werd Kenneth William Brown geboren in Moose Jaw, Saskatchewan, Canada. In 1941 trad hij in dienst bij de RCAF en werd hij geselecteerd voor een opleiding tot piloot. Na zijn aankomst in Engeland werd hij toegewezen aan een bommenwerperopleidingseenheid in Kinloss, ondanks dat hij was aanbevolen voor het besturen van jachtvliegtuigen. Zijn eerste actieve post was bij Coastal Command, waar hij Whitleys vloog vanaf RAF St Eval tijdens Kanaalpatrouilles.
Nadat hij was geselecteerd voor een opleiding tot zware bommenwerper bij 1654 Conversion Unit, werd Brown toegewezen aan 44 Squadron en begon zijn operaties op 5 februari 1943.
In de aanloop naar het bombardement op de Dams werden Brown en anderen overgeplaatst naar de mobiele reserve en vervolgens naar 617 Squadron.
Brown zou op de dag van de missie als derde vertrekken. Zijn vliegtuig was het tweede dat de Sorpe Dam aanviel. De mijn brak niet door de dam, maar de mijn viel wel succesvol.
Om 05:33 uur keerde Brown terug naar Scampton. Zijn vliegtuig raakte zwaar beschadigd.
Nadat hij in juni 1943 zijn aanstelling had ontvangen, vloog Brown nog negen missies met 617 Squadron voordat hij in mei 1944 werd uitgezonden. Hij werkte de rest van de oorlog als instructeur. Na de oorlog bleef hij bij de RCAF en werd squadronleider. Ondanks zijn pensioen in 1968 bleef hij vliegen voor het Canadese Ministerie van Transport.
Hij bleef daar 12 jaar totdat hij met pensioen ging in British Columbia.
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!