TracesOfWar heeft uw hulp nodig! Elke euro die u bijdraagt steunt enorm in het voortbestaan van deze website. Ga naar stiwot.nl en doneer!

Ayles, Reginald Norman

Geboortedatum:
1919 (Kensington/Londen, Verenigd Koninkrijk)
Overlijdensdatum:
1992 (Brisbane/Queensland, Australië)
Dienstnummer:
581490 (NCO)/51539 (Officer)
Nationaliteit:
Britse (1801-heden, Koninkrijk)

Biografie

Bevorderingen:
? Sergeant
? Warrant Officer
7 maart 1943: Pilot Officer on Probation (emergency)
7 september 1943: Flying Officer on Probation (war sub)
25 januari 1945 : Flight Lieutenant (war sub)

Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!

Periode:
Tweede Wereldoorlog (1939-1945)
Rang:
Sergeant
Eenheid:
No. 103 Squadron, Royal Air Force
Toegekend op:
24 oktober 1941
Aanbeveling:
Sinds Sergeant Ayles in juni 1940 bij het squadron is gekomen is hij de meest ervaren navigator van het squadron geworden. Bij geen enkele gelegenheid heeft hij zijn doel niet kunnen bombarderen door fouten in de navigatie en slechts bij een gelegenheid is zijn toestel na een operatie niet op de basis teruggekeerd. Dat was in de nacht van 7 op 8 augustus 1941, toen de piloot een noodlanding op Bircham Newton moest maken vanwege motorproblemen nadat hij boven Duitsland zwaar door Flak was geraakt. Naast het uitvoeren van zijn taken als bommenrichter is Sgt Ayles bijzonder bedreven in fotorafie en bij diverse gelegenheden is hij erin geslaagd goede foto’s van het doel mee terug te brengen. Met zijn kalmte en vertoon van vechtlust onder vuur en boven het doel, is deze N.C.O. voor een groot deel verantwoordelijk voor het hoge moreel van zijn bemanning als geheel dat een fraai voorbeeld vormt voor de rest van het squadron.
Distinguished Flying Medal (DFM)
Periode:
Tweede Wereldoorlog (1939-1945)
Rang:
Pilot Officer (2e Luitenant-vlieger)
Eenheid:
No. 61 Squadron, Royal Air Force
Toegekend op:
13 juli 1943
Distinguished Flying Cross (DFC)
Aanbeveling:
Sinds de toekenning van zijn D.F.M. heeft deze officier met groot succes aan veel operaties deelgenomen. Zelfs toen zijn vliegtuig door luchtafweer was beschadigd is hij kalm en onverstoord gebleven en zijn voorbeeld vormde een inspiratie voor zijn bemanning. Tijdens zijn tweede tour heeft hij drie aanvallen gedaan op Berlijn en zes op Essen en heeft ook sterk verdedigde doelen aangevallen in het Roergebied en in Italië.

Bronnen

Foto